Varför??

Igår va Jeppe och jag på banken för att fixa id-kort och bankkort till honom.
Id-kortet gick smidigt men det va värre med bankkortet...
Tydligen så måste båda föräldrarna skriva på.
Jag sa att jag skulle ta med mig pappret för att försöka fixa det men
det gick inte för hans pappa är tvungen att komma in på banken och legitimera sig.
Varför måste båda föräldrarna skriva på för att barnet ska öppna ett konto?
Det är ju hans egna pengar han sätter in, det är inte ett lån eller så.
Skitlöjligt tycker jag om jag ska vara ärlig.
Tänk dom stackars barn som inte har bra eller nån kontakt alls med den ena föräldern?
Då ska det skita sig och barnet straffas eller vadå?
Jäkla skitregler men förhoppningsvis så fixar det sig fast det tar lite längre tid än väntat.
 
Va tycker ni?
Ska båda föräldrarna behöva skriva på när ett barn öppnar ett konto?

Kommentarer
Postat av: alexandra

låter lite väl onödigt:)

2013-06-15 @ 09:35:44
URL: http://mlbloggen.blogg.se
Postat av: Lena

Ja verkligen.

2013-06-15 @ 09:36:18
URL: http://lenaslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0