Bröllopsklänning

I veckan fick jag ett råd av goa Sandra att jag kanske skulle åka ner till affären som
ska sy om klänningen till bröllopet och kolla så att det går, att jag inte har gått ner för mycket.
Tänkte att det är nog smart för att komma 1 månad innan för att sy om klänningen och så säger
dom att det inte går, inte bra...
Jag åkte ner och dom hade en likadan i blått som dom ville att jag skulle prova.
Den va 2 storlekar mindre...!!!
Jag fick på mig den och den satt mycket bättre än min egen.
Visst satt den tajtare men det är väl så det ska vara?
Dom skulle kolla bara att den fanns i min färg så byter vi.
Så jäkla gött att dom byter bara så där!
Gissa om självförtroendet steg, 2 storlekar mindre liksom!!!
 
Dessutom hade dom exakt samma axelbandslösa b-h som jag har tittat på i en annan butik
och för exakt samma pris så jag passade på att prova medans jag ändå stod i klänningen.
Hon tog fram en tajt jäkel...
Är ju inte van att ha tajta saker vilket jag lär ha när det gäller en sån här bh, annars tappar
man väl hela jäkla hyllan och det vill man ju inte.
Kändes jäkligt ovant och konstigt och hade det inte varit för att jag är tvungen att ha en,
så hade jag aldrig köpt nån...
Men jag slog på stort och köpte en!
Skönt att ha det gjort också!
600:- fattigare...
 
Nu är det bara att vänta på telefonsamtalet om den storleken finns i min färg...
Annars får vi sy om min stora iaf, det går men det blir mycket bättre med en mindre.
Håll tummarna nu!

Kommentarer
Postat av: Kattis

Fyfan va kul! :) ja tydligare bevis på att du gått ner går väl knappast att få? Haha

2013-03-24 @ 19:01:21
URL: http://tjockiskattis.blogg.se
Postat av: Anna

Håller tummarna för dig såklart! Och nu när du har en axelbandlös bh kan du ju köpa linnen med halterneck eller en strandklänning med spagettiband/inga band. Så fräscht på sommaren tycker jag!

2013-03-24 @ 20:18:46
URL: http://annasviktiga.blogspot.se
Postat av: Lena

Ja det är skitkul men eftersom jag mår som jag mår nu så tror jag inte att jag kommer att lyckas gå ner mer... Depp depp, kommer väl ur det nångång.

2013-03-25 @ 22:33:01
URL: http://lenaslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0