Bröllopsmaten

Jag ringde till cateringfirman som vi ska anlita till att göra våran bröllopsmat igår.
Tänkte ju att jag skulle ge dom en chans till.
Jag berättade om "alla" fel jag tyckte att det va när vi fick maten i fredags
och hade hoppats på att dom skulle vilja rätta till dom...
Hon va inte speciellt intresserad av det kan jag säga...
Det slutade iaf med att hon gick med på att göra en annan sås vi skulle få
smaka på och en tårta med alla ingredienser.
På tårtfrågan sa hon: Jag tänkte att ni vet väl hur det smakar ( om den ena ingrediensen)
så jag gjorde bara den andra eftersom det va den ni undrade mest över.
??? Svarar man så??
Och när jag sa att jag inte ens kunde smaka på förrätten eftersom hon hade lagt på grejer
jag är allergiskt mot så erbjöd hon inte ens att göra en ny till mig och jag sa t o m:
Jag får väl lite på vad min sambo tyckte, då sa hon inget.
Hade jag varit i hennes kläder hade jag definitivt erbjudit mig att fixa en ny.
 
Jag har iaf ringt till en annan cateringfirma och vi ska dit 2 mars och provsmaka maten!
Dom va så pass tillmötesgående att när jag sa att jag inte vågar ha den ena såsen längre
pga att den va så äcklig på det andra stället att hon har liksom förstört intresset för den så
jag vill ha en annan så sa hon: Vill du smaka på båda sorterna så gör vi gärna båda!
Det är service!
Nu hoppas jag att det här blir bättre för dom är dessutom billigare!
 
Håll ett par tummar för det är ni snälla.

Kommentarer
Postat av: Kattis

Jag håller tummarna! Men det låter ärligt talat som att ni ska vända er till dom som ni pratade med nu sist.. om dom är lika snälla och tillmötesgående den 2 mars då! Angående tårtan så vill man väl mest veta hur ingredienserna smakar TILLSAMMANS haha inte hur dom smakar var för sig?! :P

2013-02-19 @ 09:30:46
URL: http://tjockiskattis.blogg.se
Postat av: Köttbullen

Ja, jag hoppas det går bra nu! :) Förstör glädjen lite när det inte känns helt hundra...

2013-02-19 @ 12:00:01
URL: http://viktigt50.wordpress.com
Postat av: Anna

Men vilken tråkig stil på första stället! Håller tummarna för att det blir asbra den 2:a!

2013-02-19 @ 21:04:41
URL: http://annasviktiga.blogspot.se
Postat av: Lena

Det lutar väldigt starkt åt alternativ nr 2 just nu kan jag säga Kattis...
Ju fler gånger jag "går igenom" samtalet i huvudet på mig själv som jag hade igår med alternativ nr 1 ju mer övertygad blir jag om att jag lär byta...
Och det verkar som att vi kan få smaka en "hel" tårta denna gång =)

Köttbullen: Ja det förstör lite...
Det värsta är att jag redan har "dissat" en cateringfirma för tråkigt bemötande och nu blir det nog en till...

Anna: Jag håller verkligen tummarna för att nr 2 ska vara bra nu!

2013-02-19 @ 22:01:56
URL: http://lenaslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0