Recept på tacopaj

Här kommer receptet på min tacopaj.
Håll till godo Linda och Frida!
Ja och ni andra med om ni vill så klart!
 
Pajdeg:
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 krm salt
50 gr margarin
1 ½ dl mjölk
 
Stek:
500 gr köttfärs
1 gul lök
tacokrydda
 
Hacka tomater och feffaroni och lägg på dom över köttfärsen.
 
Täcke:
Ca 3 dl creme fraiche (funkar med lätt oxå)
Ca 4 msk majonäs
Ca 2 tsk senap
Ca 2 krm salt
Ca 1 ½ dl riven ost.
 
Blanda och lägg på.
Garnera med paprika. (funkar med purjolök oxå)
Dubbla allt om du gör i långpanna.
Pajskalet behöver inte förgräddas, nästan bättre att låta bli tycker jag.
Ingen gillar väl torra pajskal...
Ett tips: Jag snålar inte med creme fraichen, tar hellre för mycket
än för lite, blir ju godare ju mer "gegga" det är =)
 
Görenkelt och gott!
Lycka till mina vänner!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: linda

Tack snälla! =) Blir o göra efter Turkiet eller kanske idag...;)

2012-10-02 @ 10:00:55
URL: http://pluppan80.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0