Och nu till lördagens bravader...

I fredags kom min vän Malin och hennes kille Jimmy.
Dom bor i Leeds men kommer ursprungligen från Mariestad/Hjo.
Jag lärde känna Malla när hon pluggade i Linköping och vi spelade i samma bowlinglag i Linköping.
Vi blev väldigt goda vänner och höll ihop väldigt mycket.
För kanske ca 2-2½ år sedan fick hon jobb i Leeds och flyttade dit med Jimmy.
Det är jättejobbigt att hon bor så långt bort...
I somras åkte Peter och jag till Leeds över en helg (och sen vidare till London).
Det va skitkul att få träffas och jag saknade henne redan när vi åkte...

I fredags fick vi äntligen träffas igen! Äntligen!
Dom stannade tills måndag morgon så vi fick lite tid ihop iaf!

I lördags hade vi så jäkla kul!
Vi började med att sova ut ordentligt (vilket va väldigt bra nu när vi har facit i hand).
Malla och jag träffade Frida på stan för lite shopping medans Peter och Jimmy hämtade upp Dennis
och drog till Tornby för ett bolagsbesök och en inhandling av en GPS. (Jimmy behövde en)
Vi mötte upp dom på stan lite senare för att gemensamt äta på Ming. Gott som vanligt!
Efter det så åkte vi hem till oss och drack kaffe och åt kladdkaka med grädde.
Vi 17-snåret gick vi på alkoholen. Tittade på fotboll en timme (så grabbsen blev lite nöjda)
och vid 18 gick vi till pingislokalen.

Vi spelade rundpingis, dubbel och singelmatcher. Alla tyckte det va riktigt kul!
Vi hade tagit med oss lite att dricka till lokalen och när det började sina så gick vi hemåt igen.

Så var det dags för Kampen mellan kvinna och man! (alltså ett brädspel)
Tjejerna vann första och killarna andra, så det det blev ju jämt o bra.
Vi orkade inte köra en avgörande...

Sen var det dags för Start the party! Ett "rörelsespel" på PS3.an.
Alla va engagerade och tyckte att det va roligt!
Sen körde vi Singstar ett tag och slutligen Dancestar.

Vi hade tänkt att äta pizza på kvällen men det va ingen som hann att bli hungrig innan pizzerian
stängde så vi hoppade över det och tog fram snacks istället.
Vid 02-tiden tyckte alla att det började suga i tarmen så vi slängde ihop korv med bröd.

Festen höll på heeeela natten (tur att grannarna ovanför inte va hemma...) och jag tror att vi gick
o la oss vid 06-06.30... (hoppas det inte va senare...det är lite oklart... =)


När vi tjejer va på stan så köpte vi "matchtröjor" till killarna =)


Frida va glad!


Malla va lite frusen till en början...


Men hon fick tydligen upp värmen...


Peter i väntan på att få slå en retur


Dennis tog en liten drickapaus


Jimmy poserade gärna


Jag va så klart taggad!


Kampen mellan kvinna o man!


Start the party!


Singstar


Singdance

Tack alla mina goda vänner till en helt underbar helg!
Det hoppas jag verkligen att vi kommer att göra om!

Malla och Jimmy: Jag saknade er redan när ni stängde dörren =)
Frida och Dennis: Jag är glad att ni inte oxå bor långt bort!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0