Trädgårdsfix

Idag när jag kom hem så tog jag mig en promenad i det fina vädret.
Gick väl i nästan 1 timme så det va ju bra.
Pratade med Kristin i under tiden (och efteråt) om bröllop osv.
Det är bara sååå kul och ännu roligare när den man pratar med oxå tycker det är roligt!
 
Va ju o kollade ringar igår och hittade absolut ingen som jag ville ha så idag ringde
jag till Smycka i Motala för att kolla om dom hade "min" ring hemma.
Det hade dom o efter samtalet så blev jag så jädrans sugen på att åka o kolla
så jag ringde till Peter och bönade och bad...
Han sa bara: vi får se om vi hinner, jag har så mycket på jobbet.
När han kom hem 16.45 så trodde jag att vi skulle åka för vi skulle ju hinna!
Mn han sa att det skulle vi inte göra så det blev ingen tripp...(vill ju inte tjata heller)
Jag blev jätteledsen och tänkte att nu lär det dröja innan vi kan åka...flera veckor...
Så jag satte igång och klippa häcken och Peter klippte gräset.
När man har klippt gräset vill jag klippa kanterna med sax så det ser fint ut.
( lite galet, jag vet men det blir så fint)
 
Häcken tar sig sämre på höger sidan, det är därför den inte är lika hög där...
Häcken ser även lite ojämn ut och det är pga de hårda vintrarna vi har haft
(inte iår men de 2 åren innan) som har gjort att jag har varit tvungen att klippa
bort stora partier som har varit döda. Till slut blir den nog säkert fin iaf!
 
Visst är det fint när man har en rak kant?
 
Peter insåg hur deppig jag blev när vi inte åkte och föreslog att vi skulle åka typ imorrn.
Men då kommer grabbarna och jag vill ha full fokus på ringarna och vill att Peter ska kunna
ha det oxå... (dom är llite klåfingriga)
Då sa han att dom kanske kan vara hemma på fredag med Jeppe å kan Peter och jag åka själva?
JAAAAAAAAAAAAA det skulle kunna va ett alternativ!
Ska iofs bort vid 18 och det innebär att jag brukar börja göra mig iordning ca 16 så det blir
lite tajt...men får jag kolla på min ring så är det värt det!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0