En bland mina lyckligaste dagar i mitt liv!

Ja, det var det helt klart!
Midsommarafton 2012 kommer jag aldrig att glömma!
 
Peter och jag hade inte haft det så jättebra och jag hoppades att
midsommarafton skulle bli en vändning...tala om vändning!
Jag kunde inte sova längre än 9 när jag såg hur fint väder det va ute!
Gick upp och grejade lite och vid ca 10.30 gick jag ut o la mig i solen.
Jag är inget stort fan av att sola men det va lagom varmt å jag passade på!
När det sen började vankas lunch så hoppade jag in i duschen medans Peter
fixade iordning allt.
Det blev färsk potatis, sill, falukorv, ägg, gräddfil, gräslök, varma frallor, ost och kaviar.
Och självklart så slank det ner ett par nubbar var.
Till det drack vi cider/öl.
 
 
Efter att vi hade plockat undan så tog vi oss ett par mjölkdrinkar och kastade pil.
Det är så himla kul!
 
 
 
Rätt som det är så kommer Peter ut med kylväska och en filt.
Misstänkte ju ganska fort att det va picknick på g =)
 
Ost, kex, salami, chokladdoppade jordgubbar och bubbel
 
Det här hade han alltså fixat utan att jag hade en aning!
 
Efter en stund så börjar Peter att skruva på sig och jag undrade vad som va på gång.
Hade aldrig i min vildaste fantasi kunnat gissa...
Helt plötsligt så säger han:
VILL DU GIFTA DIG MED MIG?
Jag blev så paff så jag bara satt där och fick knappt fram ett ljud...
Då säger han: Du behöver inte svara nu...
Efter en liten stund så säger jag: Självklart så vill jag gifta mig med dig!
Peter börjar gråta och kramar om mig jättehårt.
Han berättar att han skakar och har gjort den senaste timmen typ...
Han va så nervös att jag skulle säga nej.
Är han galen??? Det är ju det här jag har velat läääänge!
 
Vi kramas, pussas, gråter och skrattar om vart annat.
Vi skålar och tar bilder.
(vilket jag naturligtvis ville lägga ut på facebook direkt)
Vi pratar med några vänner och familj och berättar.
Min kompis Frida började snyfta i telefon när hon pratade med Peter och då
började Peter gråta igen och när jag såg honom så började jag...
Peter's mamma skrek rakt ut i säkert 25 sekunder =)
 
Vi öppnade nästa flaska och skålade ännu mer.
Peter hade lagt våra förlovningsringar i asken som dom låg i när vi fick
dom. Jättemysigt!
 
Sen kom jag på att det kanske inte skulle vara så roligt för grabbarna att se
det på facebook utan att jag hade sagt nåt så jag drog ett mess till båda två.
Jag skrev: Peter har friat till mig idag och jag sa ja! Hoppas att du blir glad för min skull!
Jocke som typ ALDRIG svarar på mess skrev efter 1 minut:
SJÄLVKLART SÅ ÄR JAG GLAD FÖR DIG!! (med stora bokstäver oxå)
Jag är glad för er båda! Varför skulle jag inte vara det?
Så klart så tjöt jag...
Jeppe ringde efter ytterligare en minut:
Åh va kul mamma, grattis! Han är verkligen en skitbra kille! Ni har min välsignelse!
Hur stor va den? O jag började ju asgarva och undrade vad det va som va stort?
Ringen mamma, ringen!
Men det är ju bara i Amerikanska filmer som ett frieri går till så!
Aha...
Han är ju för go!
Självklart så tjöt jag igen!
 
Vi va väldigt virriga ett tag där kan man säga...
Peter va så go och sa så mycket underbara saker.
Jag vill inte förlora dig, jag älskar dig så mycket, du är min, jag har aldrig kännt
så här förut osv...
Han sa oxå att han kände en extrem lättnad och visste han att han skulle må så bra
och känna så här så skulle han ha gjort det tidigare.
Efter mycket om o men så kom vi ju på att vi lär äta "kvällsmat" och det va ju grillat som va bestämt.
 
Fläskfilè, champinjoner med ost i, paprika, majskolv, sallad och tzatsiki.
Gott som f-n!
 
Senare så spelade vi UNO.
 
 
Vi tände lite ljus här och där oxå. Mys mys
 
Kvällen forsatte sedan inomhus med Start the party.
(mellan allt gullande och pussande)
 
 
En helt underbar dag som jag har längtat efter och som äntligen kom!
Flyger fortfarande på små rosa moln...
Peter undrade om jag kommer att vara så här nipprig i ett år nu
och jag sa: Ja det lär du nog få räkna med =)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Grattis igen vännen! Är så himla glad för er skull! Har du redan börjat träna på din nya namnteckning fru Wallman? ;)

2012-06-26 @ 21:14:57
URL: http://annasviktiga.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0