Hur tänker han?

Det är fullständigt oklart hur mina barns far tänker ibland...eller för det mesta ska jag nog säga...
En vän till mig har erbjudit mig att köpa en Iphone 3G för 500:-!!!
Den är jättefin och inget fel på. Det är ett jättebra pris!
Jesper har velat haft en telefon länge sen hans har gått sönder och givetvis så vill han ju ha en Iphone...
Jag har sagt att det lär inte hända för en Iphone kostar flera tusen! Nu har han chansen...
Jesper studsade upp o ner av glädje när jag kom hem igår kväll med telefonen och berätta möjligheten.

Han har sparat pengar ett bra tag för att kunna köpa en Ipod och gjorde det efter att han hade fått julklappspengar.(1700:-)
Så jag sa att du måste ringa till pappa (han har pengar där, en hel del) för dina pengar som du har här är ju slut just nu...
Eftersom Henke börjar väldigt tidigt denna vecka och går o då går o lägger sig väldigt tidigt så fanns bara en möjlighet kvar...Han drog ett mess igår kväll o sa att Henke skulle ringa honom imorse.
Henke ringde 04.45 iaf och Jeppe berättade den glada möjligheten.
Svaret blev: Jag ska tänka på det. Kan du inte ta pengar av mamma??
Jesper sa: Nej, jag har ju köpt en Ipod så jag har inga pengar kvar här.
Henke: Men du har ju köpt en kamera här (för typ 1½-2 år sen)
Till saken tillhör att Henke tycker att det Jesper köper där ska stanna där...Han får alltså inte ta hit kameran alls!!! 
Och dessutom så lyckas han ju spara mest hos Henke eftersom han får pengar från flera håll där...
Jeppe frågade mig när han skulle åka till Henke på Nyår: Får jag ta med mig Ipoden?
Självklart!!!! Va är det för översitteri??

En sak till...
Jocke frågade mig innan jul vad han skulle köpa till Peter och vi pratade om det. 
När väl julafton kom så "fick" inte Peter nånting och jag började ju undra varför naturligtvis.
Jag fick inte heller nåt men tog väl inte så allvarligt på det...just då...
Jeppe frågade mig vad jag ville ha o då sa jag att han inte skulle köpa nåt.
När Jeppe kom hem efter nyår så frågade jag om Jocke hade gett Henke och hans fru något i julklapp.
Ja det gjorde han svarade Jeppe...Åsa fick en vinflaska och vad Henke fick kom vi aldrig fram till.
Och då undrar jag: Om man ger nåt till sin pappa, ger man inte nåt till sin mamma då?
Dessutom va han ju hos mig på julafton i år...
Hade jag fått en julklapp så hade jag frågat om han skulle ge nåt till Henke och hade han sagt nej så hade jag förklarat för honom att man inte bara ger till sin mamma utan till sin pappa oxå.
Peter berättade efteråt att Jocke hade frågat honom flera gånger vad han skulle köpa till mig o han hade gett förslag. Jag tror att han verkligen tänkte ge oss nåt men sen hände nåt och Henke "snackade skit" om mig IGEN!
Det händer tydligen ofta "där borta"... Jeppe har berättat att Henke och Jocke sitter i diskuterar och hur snål jag är när jag ger månadspeng...Diskuterar/snackar man skit om barnens mamma inför barnen???
Har han gjort så många gånger nu och Jocke har han ju lyckats manipulera...(och muta)
Det va ju så han fick honom att flytta dit och nu försöker med Jesper...
Jag ska försöka o göra allt i min makt för att han inte ska få förstöra ett till barn!

Jag har hur mycket som helst som jag kan berätta om men jag va bara tvungen att skriva av mig lite...


 


Kommentarer
Postat av: Kristin

Usch vad tråkigt. Tyvärr verkar deras pappa inte vara en sån som vill sätta sig ner och prata med dig...annars hade det varit bra. Då hade ni kunnat bestämma gemensamma saker och köra på det och komma överens om att man inte snackar skit om barnens förälder inför dem! Det är A och O tycker jag. Vi pratar aldrig illa om barnens mamma inför dem, om vi tycker att något har blivit fel så diskuterar vi det med varann och tar det sen med henne.

2012-01-13 @ 21:55:51
URL: http://reising.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0