Fredagsmys

Igår när Jocke kom så sa han att han ville baka.
Ganska perfekt egentligen för jag hade fått tag på ett recept på jobbet som jag ville testa.
Halloncheesecake fick det bli!
Det va väldigt lätt att göra och ganska snart stod dom i frysen.
Det blev 3 äggvitor över och Jocke undrade vad vi kunde göra med dom...
Jag sa att det ör nog maräng som gäller då...
Varken jag, Peter eller Jocke har nånsin gjort det så vi slog till!
Det blev jättebra.

Sen var det dags för middag och kvällen till ära så serverades det fahitas, gott!


Lök och paprika


Snart dags att hugga in


Halloncheesecake


Jocke vispar maräng


Precisionsarbete...


Nu börjar det likna nåt


Klara!


Halloncheesecake, grädde m färska hallon, maräng och en chokladsträng

(Jag smakade en tugga på cheesecaken och den va god)



Kommentarer
Postat av: Kristin

Det ser ut som en restaurangdessert! Halloncheesecake är så gott!

2012-02-14 @ 10:20:13
URL: http://reising.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0