Det stora avslöjandet...

Nävars, det kan jag inte säga att det är...
Mötet med PT:n va bra!
Han va kunnig och det är ju det viktigaste!
Det mesta han sa visste jag egentligen om.
Men en sak han sa är svår att ta in...
Att man inte ska äta vitt ris, pasta och vitt bröd visste jag men att han skulle
säga att man skulle äta då mycket fett blev jag förvånad över.
Jag vet att folk säger att dom går ner med LCHF men fettet borde lägga sig nånstans?
Syns det inte så kanske inne i kroppen runt organen?
För mig är det rena grekiskan...
När folk har frågat mig hur jag har lyckats gå ner i vikt så har jag stolt sagt att jag
bla har tagit bort fettet...
För mig är det ologiskt att gör en sås på 40 % vispgrädde när man kan göra den på mjölk...
Jag kan ta in att fett mättar men är det verkligen så bra och trycka i sig det i "onödan"?
Vi får se hur jag gör med den informationen...

Träningen:
Där gjorde jag skapligt rätt iaf!
Det som va grejen va att det ska inte göra ont!
Och det gör det...ofta...
Jag får ta det lite lugnare.
Peter säger att jag går sakta men jag kan fan inte få benen att gå fortare...
Och jag tar nästan dubbelt så många steg som han när vi är ute och går
så jag kan förstå att det känns som en söndagspromenad för honom medans
jag tycker att jag går skapligt raskt iaf.
Ju mer jag pressar mig och ju fortare jag går ju mer ont får jag.
Så han tyckte att jag skulle köra intervallträning.
Och dom "snabba" intervallen skulle jag inte köra skiten ur mig utan bara öka pulsen.
Det tänker jag lyssna på för det är bättre att göra nåt än inget alls!
Och risken är att man lägger av när det gör ont!

Så: jag kämpar vidare så får vi se hur det går!

Han skulle ta 350:-/timme så jag sa till honom att det va mer el mindre
den här träffen jag ville ha och kanske kunna maila honom om jag undrar nåt.
Det va ok för honom så jag fick hans mailadress.
Första träffen tog han iaf inget för.


Kommentarer
Postat av: Anna

jag har hört att man måste äta fett för att kroppen ska släppa fett, men inte som i LCHF att man öser på fett. Snarare att man äter Omega-3 tabletter och äter naturligt fett som avocado, lax och nötter. Min personliga övertygelse är att allt fett man äter i LCHF måste lägga sig någonstans, som tex inuti blodådrorna och så smångingom bli åderförfettning (som förut kallades för åderförkalkning). men det är min personliga uppfattning och inget jag har belägg för!

2012-04-20 @ 22:37:06
URL: http://annasviktiga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0