Recept på mina goda crêpe

Crêpes 8 st

2 dl vetemjöl
1 dl vatten
2 dl mjölk
2 ägg

Blanda crêpesmeten o låt stå i kylen ca 2 timmar.( Behövs inte...)
Stek crêpen o låt svalna.

Fyllning

2x140 gr bacon
250 gr bladspenat (vi använder fryst, hackad)
2,5 dl Creme bonjour cuisine med schalottenlök och gräslök
Peppar
1 dl riven ost att strö över
Stekt kycklingfilè efter behag (står inte i receptet men vill vi ha crêpen till huvudrätt så blir dom matigare med kycklig i)

Stek spenat och bacon, krydda. Häll i den stekta kycklingen och till sist creme bonjour.
Fyll crêpesen, Rulla ihop. Lägg i en ugnsform strö över riven ost. (osten hoppar vi över oftast) 
Gratinera i 225 grader i ca 8-10 min
Servera med sallad






Det här är nog fasen bland det godaste jag har ätit i hela mitt liv! Ni måste bara prova, skitlätt dessutom!

Kommentarer
Postat av: Anna

De får vi definitivt testa en dag!

2011-10-18 @ 21:50:56
URL: http://annasviktiga.blogspot.com
Postat av: Kristin

Mmm! Den ska också testas ;-) Tror du att röran funkar till pasta också?

2011-10-18 @ 22:53:41
URL: http://reising.blogg.se/
Postat av: Lena

Det kanske den kan göra med den är ganska "stark" så jag skulle föreslå att du testar till crêpe först. =)

2011-10-19 @ 17:37:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0