Halv åtta hos mig

Ikväll gjorde jag en maträtt som jag har snott från programmet Halv åtta hos mig.
Smördegsinbakad kyckling med ört och färskostfyllning. Det blev jättegott!
Till det hade jag sallad och dressing.

Recept: 4 pers

Smördeg på rulle, tinad

Kyckling filéer
Marinad för kyckling
1 st gul lök
2 dl crème fraiche
400g Färskost Vitlök & Örter
Svartpeppar
Vitpeppar
Salt
10 st körsbärstomater


Marinera kycklingen och ställ in i ugnen i cirka 30 minuter. Skär upp och stek gul lök. 
Skär kycklingen i fina skivor blanda kycklingen med löken, låt svalna. Blanda färskosten med crème fraichen och krydda efter smak. Rulla ut smördegen och skär kvadratformade rutor, ganska stora. (jag använde smördegsplattor) Lägg kyckling i botten, ostblandningen över och 1-2 delade körsbärstomater över. 
Förslut smördegspaketet genom att dra alla hörn mot mitten till ett fint paket. In i ugnen på 220 grader i cirka 15-20 minuter, vakta hela tiden & ta ut när paketen är gyllenbruna. 
Servera med sallad och dressing


Så jäkla dumt...Jag hade lagt upp det skitsnyggt med sallad när jag skulle servera Peter men tänkte inte på att ta kort så det fick bli ett kort på matlådan...synd för det va fint när det va upplagt...


Kommentarer
Postat av: Kristin

Mmm, det lät gott =0)

2011-11-14 @ 13:37:47
URL: http://reising.blogg.se/
Postat av: Anna

Med en härlig sallad till så kan jag tänka mig att det är supergott!

2011-11-14 @ 19:35:53
URL: http://annasviktiga.blogspot.com
Postat av: Lena

Vi hade sallad och dressing till, det va skitgott!

2011-11-16 @ 17:51:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0