Äntligen!

Idag fick jag äntligen svar på mitt njurprov som jag gjorde för 7 veckor sedan...
Och det va negativt!!! Yeeeeeeees!

Min bror har en njursjukdom och har haft i typ 30 år. Han har ingen som funkar och har därför fått transplantera en ny 2 ggr. Först så sas det att det va för att han hade åkt moppe med kort jacka el haft många halsflussar.
Sen visade det sig att den va ärftlig. Mina 4 brorsdöttrar bär alla på den sjukdomen. Felet sitter i x-kromosomen.
Flickor blir bärare men pojkar utvecklar den. Antingen lyckas man få den friska eller så har man otur och får den sjuka. Får man den friska så stannar ju sjukdomen där. 
I somras fick jag veta att det kanske kan vara så att min mamma kan vara bärare och då kan jag har fått hennes sjuka x-kromosom och därför också kunna vara det... Skulle jag vara det så skulle det va 50% risk att mina barn skulle få sjukdomen och eftersom dom är pojkar så skulle dom utveckla den. Det skulle innebära att dom skulle förlora sina njurar och det finns inget botemedel...Och behöva berätta för dom att deras liv kommer att gå åt helvete, att dom kommer att fölora sina njurar och inte kunna jobba osv skulle vara hemskt!
Men nu är det så att vi är friska och slipper skiten! En stooor lättnad kan jag säga!


Så här glad blev jag =)
(Kortet är som ni förstås taget på en bowlingmatch... men ni fattar...)

Kommentarer
Postat av: Kristin

Åh, vad härligt! Det är så skönt att det går vägen när det är något så viktigt som står på spel! =0) Stor kram till dig!

2011-11-07 @ 22:10:34
URL: http://reising.blogg.se/
Postat av: Anna

Men ÅåååååH vad glad jag blir! Det här får du fira ordentligt! Massor av kramar!

2011-11-08 @ 15:42:34
URL: http://annasviktiga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0