De senaste dagarna

Åkte ju mot Västerås i tisdags och stundande begravning.
Stannade till och träffade Peter's pappa och hans fru på vägen upp.
Vi trodde väl att vi skulle vara där ett par timmar men det blev 4...
Det va ju några år sedan jag träffade dom så det va ju högst passande faktiskt.
Umgicks med våra goda vänner A+A resten av kvällen.
 
På onsdagen åkte Anna, jag och Peter och shoppade.
Jag hittade naturligtvis lite grejer... (bilder kommer sen)
Tog oss en focaccia till lunch och fick grillat till middag =)
På kvällen åkte vi först och lämnade Jeppe's kakbeställning på 10 burkar och sen
vidare till Annika och Thomas för en fika och lite prat.
Kom tillbaka till A och A vid 22 och vi umgicks ett tag innan det va dags att sova.
 
På torsdagen tog vi det lugnt på förmiddagen.
Åkte till bror och åt taco-lunch för att sen åka till begravningen.
Jag hade försökt att stärka mig i flera veckor för att träffa framför allt min mor och mina
vänner Anna och Annika hade jag i ryggen som stöd i mina tankar.
Min bror va väldigt stöttande och Peter va helt underbar!
Min pappa kramade om mig när jag kom men min mamma sa inte ens hej...
Ville iofs inte att hon skulle komma fram till mig men ändå...
När vi satt på bänken så flyttade hon sig närmare kapelldörren och i och med det närmare
mig och då flyttade Peter sig och ställde sig mellan oss.
Kändes otroligt skönt att ha honom med mig som kunde "hålla koll på läget".
Jag klarade att genomföra begravningen med allt stöd som fanns där och i mina tankar
men det va otroligt jobbigt.
Jag kramade min pappa en gång till utan att ett ord växlades och sen gick jag direkt.
 
Efteråt gick vi till minneslunden till min älskade morfar och satte en blomma.
Jag har inte varit där på 19 år sedan morfar dog men igår kände jag att det va dags!
Vi skjutsade hem min bror och åkte sedan direkt mot Eskilstuna för att träffa Peter's mamma.
Där va vi ett par timmar innan vi högg en mjukglass för att sen åka hemåt.
Jag va helt slut med lite huvudvärk efter denna dag.
När vi kom hem delade vi på en pizza, satt lite vid datorn men sen tokslocknade jag på soffan...
 
Det har varit väldigt bra dagar upp i Västerås men att sätta mig i en sån situation att behöva
stärka mig i flera veckor för att klara av att vara i en situation jag inte vill vara i gör jag
nog inte om på väldigt länge...
Nu är det full fart fram mot bröllopet.
 
Vila i frid min älskade farmor ♥
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kattis

Nej såna situationer sätter man sig inte gärna i :( men du klarade av det!

2013-05-03 @ 23:39:10
URL: http://tjockiskattis.blogg.se
Postat av: Lena

Ja det gjorde jag!

2013-05-06 @ 22:46:20
URL: http://lenaslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0