Veckans vikt

Har uppenbarligen hamnat på nån jävla platå...
Jag åt godis i lördags men sen har jag skött mig som f-n.
Ätit väldigt mycket kyckling och isbergssallad denna vecka och varit duktig och
dessutom varit duktig med träningen men icke...
Folk säger att intervallträning ska sätta igång förbränningen
men det verkar ju inte funka på mig.
Dessutom känner jag mig inte svullen och trodde verkligen på ett bra resultat denna vecka.
Vad är det som är fel?
Vad gör jag för fel?
-0,1 kg innebär fortfarande + eftersom jag gick upp 0,2 kg förra veckan...
Jävla skit!
Nu kommer jag säkert inte att nå mitt mål =(
Jag kan fasen inte äta mindre och jag orkar fasen inte träna mer...
What to do?

Kommentarer
Postat av: Kattis

Alltså, man KAN ju äta för lite också.. kyckling och isbergssallad, hur mycket näring är det i det? Din kropp kanske tror att det är svältperiod och därför håller den hårt i allting? Det kan ju också vara en helt vanlig platå.. jag vet inte, isåfall släpper dte ju snart.. men min gissning är faktiskt att du äter för lite..

2013-03-08 @ 12:01:24
URL: http://tjockiskattis.blogg.se
Postat av: Anna

Håller med Kattis. Jag tror att det är kosten som inte är optimal. Sen misstänker jag att du bör byta ut en del av cardiopassen mot ren styrketräning. Dels förbänner du medan du tränar och dels förbränner de större musklerna mer i vila. Leta reda på "You are your own gym" på telefonen. Har ännu inte testat det själv, men det finns styrketräningsprogram att följa som kräver minmalt med utrustning och tanken är att du ska kunna träna hemma.

2013-03-10 @ 21:14:08
URL: http://annasviktiga.blogspot.se
Postat av: Köttbullen

Hm, trist när man inte ser resultat fast man kämpar. Skitjobbigt. Men... dels kan det va som de andra säger att du faktiskt äter för lite, eller så kan det va så att du får muskler (som väger mer än fett) och därför ser du inte så mycket på vågen. Mäter du dig? Där märker du skillnad i så fall.
Det är också så att kroppen behöver platåer ibland för att hinna med. Det blir naturliga platåer när kroppen försöker dra ihop huden, då hinner den inte få bort fett också samtidigt. Min kostrådgivare har sagt åt mig att om man äter och tränar som man ska men ändå får platåer så är det förmodligen det. Så man ska bara fortsätta trots siffrorna. (Om man efter 1-2 månader fortfarande inte märker någon skillnad så är det nåt annat som är fel...)

2013-03-13 @ 12:30:46
URL: http://viktigt50.wordpress.com
Postat av: Lena

Tack för tips och peppning! Jag ska försöka tänka på allt ni har sagt. Jag vet också att Annika Sjöö har sagt att när hon gick från att träna 6 dagar i veckan till 4 så började hon tappa vikt. Alltså kan man träna för mycket?!? Men dom i Biggest looser då? Dom tränar ju skiten ur sig flera timmar om dan och tappar hur mycket som helst! Hur kan då typ 30 min cross varje dag vara för mycket... Hmm... Svårt ibland det här med viktnedgång.
Jag kämpar vidare iaf och hoppas på det bästa =)

2013-03-13 @ 14:18:09
URL: http://lenaslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0