Nu är bollen i rullning...

Idag fick vi pappret med hindersprovningen och efternamnsändringen.
Vi fyllde i båda två, tog oss en 45 min promenad och postade dom på en gång.
Nu känns det verkligen som att bröllopet är på g. *scary*
Fick en lite fnisskänsla när jag fyllde i mitt "nya" efternamn också...
Va fasen, jag ska alltså snart heta Wallman!!!
Känns jättekonstigt och det kommer säkert att ta ett tag att vänja sig.
Peter fattar inte riktigt men han har ju aldrig bytt efternamn heller.
Jag hette ju Gustafsson först, gifte mig till Borg och nu ska jag byta igen till Wallman.
Jag är helt med på det för jag tycker att man tar mannens namn när man gifter sig OM
det inte är så att man som tjej heter nåt kul.
 
Vad tycker ni?
 

Kommentarer
Postat av: Kattis

Jag kommer aldrig ta en mans efternamn. Kan dock tänka mig att byta namn om mannen byter samtidigt, till något vi kommer på ihop liksom. Om det känns viktigt att vi har samma efternamn alltså. För mig står hela "byta till mannens efternamn"-grejen för en tid där kvinnan gick från att vara sin pappas ägodel till att vara sin mans ägodel. Och jag är ingen ägodel. Detta känns förstås dumt att skriva på en bloggpost där någon precis påbörjat processen att byta till sin mans efternamn ;) haha men du fråga ju vad vi tyckte och jag ser såklart inte ner på någon och jag kan förstå varför andra gör det även om det på inga sätt är ett alternativ för mig personligen.

2013-04-30 @ 09:30:04
URL: http://tjockiskattis.blogg.se
Postat av: jannica

Oj va svårt att vänja sig :D vet inte hur jag skulle göra, jag trivs med mitt efternamn, bara några få som heter det, Enneby, så skulle inte vilja byta till något vanligt som Johanssión, isåfall komma på något eget själv tror jag :)

2013-04-30 @ 11:21:04
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se
Postat av: jannica

Angående att komma på nått kul själv, min ena syster och hennes fd man satte ihop ett get efternamn, Eldenstjärna :P

2013-04-30 @ 11:21:31
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se
Postat av: Lena

Jag vill verkligen heta Wallman för då känns det som att vi hör ihop liksom men det jag menar är att det kommer att vara svårt att "ställa om sig" när man är van vid ett namn.

2013-05-02 @ 00:21:22
URL: http://lenaslilla.blogg.se
Postat av: Anna

För mig var det själklart att vi skulle ha samma efternamn, men jag tvärvägrade Andersson ;) Så Andreas tog mitt i stället. För vår del handlar det om samhörighet och hade Andreas haft ett något mer udda efternamn hade det för mig varit självklart att ta hans efternamn. (Dock hade jag nog behållit mitt helt unika efternamn som mellannamn för att det inte skulle försvinna helt...)

2013-05-03 @ 06:52:11
URL: http://annasviktiga.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0