Deppig

Är lite deppig att jag känner så lite folk...
Det enda bekymret på helgen är vilket jäkla tv-program jag ska titta på, på helgerna...
Ja blir aldrig medbjuden på nån fest och jag har ju uppenbarligen inte så
många att ringa till och fråga om vi ska hitta på nåt.
Gick ju inte gymnasiet, bytte stad vid 20-års åldern, har inte haft ett jobb
i Linköping som gör att jag varken har några arbetskamrater eller träffar folk.
Tror att det kan vara några av problemen.
Jag är ganska självkritisk och funderar ju naturligtvis på om jag själv är orsaken.
Jag hoppas verkligen inte det men tanken slår ju en givetvis och det gör mig jättedeppig...
Verkligen jätteledsen faktiskt =(
 
Hur fasen ska jag "få" vänner eller få dom som jag har att höra av sig...
 
 

Kommentarer
Postat av: Köttbullen

För att få nya vänner skulle jag rekommendera att göra någonting där du kommer i kontakt med människor. T ex på ett jobb eller på någon kvällsaktivitet (typ bokcirkel, glasgravering, teaterkurs, hundkurser om ni har någon hund osv.). Och ta initiativ. Vänta inte på att folk ska ta kontakt med dig och prata med dig, bjuda in dig till evenemang osv, för det sker inte så ofta. Det bästa är att ta tag i det själv. Och tänk absolut inte att det är nåt fel på dig. Det är klart det inte är! :D Jag är egentligen en blyg person som stod i utkanten av grupper och väntade på att någon skulle visa att de ville nedsänka sig till att prata med mig. Men sen insåg jag att de flesta människor känner likadant. De är osäkra på om du vill prata med dem, så tänk inte att folk nog inte vill prata med dig eller nåt liknande. Det är bara onödigt.
Såå... Skaffa dig någon aktivitet eller nåt intresse där du träffar andra med samma intresse. Och mingla på! Snacka, föreslå att ni kan bowla, ta en kaffe ihop...

Och beträffande dina vänner som du redan har så hör av dig till dem. Om det alltid är du som hör av dig så kan du ju uttrycka att du känner dig lite ensam och skulle bli glad om de hörde av sig ibland också, men oftast så får man dra lasset själv om man vill att nåt ska hända. Tyvärr. Folk är i allmänhet väldigt dåliga på det där.

2013-04-08 @ 13:17:25
URL: http://viktigt50.wordpress.com
Postat av: Lena

Tack så ycket för att du tog dig tid att kommentera så mycket om det här.
Det är i princip alltid jag som hör av mig till mina vänner men det vore jätteroligt om dom ville höra av sig nångång också.
Jag får försöka komma ut mer så jag träffar mer folk helt enkelt.
Tack!

2013-04-09 @ 16:01:08
URL: http://lenaslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0