Min nya PT

Jag har fått en ny PT!
Han heter Niklas och jobbar på min skola.
Tänkte att det va bra och fråga honom om träning o så
eftersom han cyklar Vätternrundan, simmar Vansbrosimmet
och springer en massa lopp.
Han har dock inte jättekoll på maten men det har nog jag så
det räcker tror jag. (hoppas jag iaf...)
Han gav mig en utmaning igår och jag tog med an den idag.
Jag har förklarat för honom att jag har ASDÅLIG kondition
och kan springa typ max 100 meter i sträck...
Jag vet att det är uselt och pinsamt att berätta men jag va ju tvungen
att berätta för honom hur det ligger till så han inte säger på första
passet: Ut o spring en mil!
 
Utmaningen: Spring 1 min, gå 1 min i 15 min.
Jag tänkte: Shit det här går nog inte och frågade om jag kunde
börja med springa 1 min, gå 2 min? Och det fick jag =)
Jag började med att gå 5 min (som uppvärmning typ) sen sprang
jag 1 min och gick 1 min i 20 min!
Alltså klarade jag min utmaning med bravur!
Jag är så jävla nöjd!
Mailade Niklas på FB och fick jättemycket beröm!
Fasen va det peppar =)
 
Det bästa med sån här träning är att jag inte behöver lägga så
mycket tid som jag har gjort förut och får då tid över till annat =)
 
 

Kommentarer
Postat av: Niklas

Hedrande att få så här mycket plats på din blogg! Känns rätt gött att vara PT faktiskt... :)

Du gjorde fantastiska träningspass i helgen, så det är klart du ska få beröm! Det där passet ska vi bearbeta lite nu, så du får slita lite mer. Det gick väl lite väl lätt i helgen...?

2012-09-10 @ 21:25:18
Postat av: Lena

Va kul att du gillar att vara PT för det är så det är nu, finns ingen ångervecka =)
Tyckte iofs inte att jag va värd sååå mycket beröm men kände mig jädrans stolt iaf för jag trodde verkligen inte innan att jag skulle klara det!
Du får inte dra på för mycket nu...jag vill ju inte tappa sugen. Klarar man inte utmaningarna så är ju risken att man deppar ihop...

2012-09-10 @ 22:18:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0