Julen

I år ska vi inta ha barnen på julafton utan Nyårsafton.
Vi kör nämligen vartannat år med våra ex, ena året har
man dom på julafton och det andra på Nyårsafton.
Känns alltid lika tråkigt...
Fick jag bestämma skulle jag vilja ha dom varje jul ist.
Det blir liksom ingen jul utan barnen...
 
Iom detta så struntar vi i att julpynta, känns lite onödigt.
Jag tar nog fram mina jul/adventsgardiner i vardagsrummet
och kuddar till soffan men granen och tomtarna skiter jag i.
Saffransbrödet och julgodiset blir inte heller av men det är
nog mest för min egen skull så jag låter bli att äta.
 
Hur gör ni med julen?
Pyntar ni mycket, bakar, steker köttbullar 3 veckor innan julafton?
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Ni får göra det så mysigt det går bara ni två!

Vi håller på att skapa jultraditioner. Har nästan alltid firat hos mamma och pappa, men från och med förra året har vi bestämt att vi ska vara hemma hos oss istället. Så vi håller på att känna in oss på hur vi vill ha det. Min bror och hans fru kommer och hälsar på så det ser vi verkligen fram emot!

2012-11-23 @ 20:58:09
URL: http://annasviktiga.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0