Äntligen har vi bokat resa!

Varje år så åker ju Peter och jag på en resa utomlands.
Och iår (egentligen redan förra året) pratade vi om Sardinien!
Vi hittade redan i december ett ställe där som vi ville åka till och hade valt ut ett hotell.
Jag frågade Henke om han kunde ha Jesper just den veckan vi tänkte åka i augusti (Observera att jag va ute i JÄVLIGT god tid) och han sa bara att "varför ska han ställa upp på mig"...??
Till slut gav han med sig iaf men Peter verkade inte redo att boka...
Tänkte att det hade med hans snurr i huvudet och hans nackvärk att göra så jag ville inte tjata utan tänkte att jag "väntar" ut honom, han vet ju att jag vill boka tidigt.
Tiden gick o gick och förra veckan sa jag att enrumslägenheterna va slutsålda just på det hotellet vi skulle boka just den tiden vi skulle åka och att isf får vi ta en tvårummare...
Vi funderade ett tag o googlade lite och insåg att typ ALLA italienare har semester då och åker då gärna till Sardinien... Och priserna går upp nån kolossalt då. (Peter hade hittat nån på nätet som hade varit där i aug och det hade kostat dom 85 euro för fyra stycken att gå ut o äta pasta!!! What the f*ck!
Vi fegade lite o så blev det inget bokat den kvällen heller...
Men när jag gick o la mig så kände jag mig så besviken att jag började kolla på nätet på telefon...
Vi va ju på Zakynthos i augusti förra året och jag verkligen stormtrivdes!
En av mina bästa resor ever!
Peter ville inte egentligen åka dit från början (eftersom jag har varit där flera ggr m Henke) men det fanns inte mycket o välja på när vi skulle boka en sista minuten i aug förra året så han gick med på det.
Jag gick in på Airtours som vi åkte med förra året för att kolla läget...
Va fan! Dom hade sänkt just den resan, just det hotellet, just det datumet (ja några fler hotell och datum oxå iofs...)
med 3000:-!!! Fattar ni??
Jag sprang ut till Peter och bad honom kolla och frågade om han kunde tänka sig att åka tillbaka...
Han sa JAAAAAAAAAAAAA och vi bokade! Weehaa!
Resan gick på 6778:- med transfer och mat på planet!
Förra året gick den på 7398:- och då bokade vi ett dygn innan avresa, nu bokade vi typ 6 månader!!!!
Sardinien hade gått på ca 11200:- och dessutom hade det varit typ dubbelt så dyrt att leva där som på Zakynthos!
Fatta vilket klipp! Och jag får komma dit jag helst ville!!!
(tyckte inte det fanns så mycket annat att välja på iår annars...)


Här ska vi bo!


Gissa om jag längtar!


En bland världens bästa restauranger! Så jäkla god mat!


Åh vad jag längtar att få lite solbränna på mig så man slipper se blek och sjuk ut...


Kan inte låts bli o tänka på J.R Ewing när jag ser den här bilden... =)

Fy fasen va jag är glad att få åka tillbaka!!! Vi kommer att ha det såååå bra!

Kommentarer
Postat av: Kristin

Vad kul! Och pengarna som ni "sparade" genom att åka till Grekland kan ni göra något annat roligt för =0) typ shoppa i Köpenhamn eller så ;-). Härligt!

2012-02-29 @ 17:53:28
URL: http://reising.blogg.se/
Postat av: Anna

Åh vad roligt att ni kommer iväg!!! Håller med Kristin, shoppa upp pengarna ni sparade ;)



(Nu blir jag avis, längtar till solen så jag kan dö... har ju fortfarande en bröllopsresa innestående... det tål att tänkas på!)

2012-02-29 @ 22:13:00
URL: http://annasviktiga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0