Sjuk...

Jag har varit halvkrasslig i över 2 veckor med halsont till och från, hängig och hosta.
I helgen började jag få ont i bihålorna. Så igår ringde jag vårdcentralen men dom hade så jäkla mycket så det va fullt...
Dom bad mig att ringa jouren på kvällen ist. Det gjorde jag och efter 30 min kom jag fram.
Hon tyckte inte jag behövde komma men eftersom vårdcentralen hade rekommenderat att jag skulle det så fick jag komma. Väl där så var det Lambohovs vc som hade jouren så jag kände igen en av dom och läkaren Sofia som jag fick hade Peter på fm när han va där, lite lustigt faktiskt. Läkaren sa att det egentligen inte behövdes nån pencillin men med tanke på hur ont jag hade och att jag har spolat bihålorna förut (och det vill jag ALDRIG göra om) så gav hon min en 10-dagars kur med 6 tabletter per dag och sen skulle jag använda vanlig nässprej och nässprej med kortison oxå.(dunderkur) Det enda apotek som va öppet va det ute på Maxi så det va bara att åka dit. Tur i oturen så hade dom bara ett paket med pencillin kvar...det kommer att räcka halva min period så jag får gå och hämta ut andra halvan en annan dag.
Efter det så åkte vi faktiskt o åt på Max...jag vet att jag inte får men jag hade inte fått nåt i magen sen 13 och klockan va 21.30 så jag va jättehungrig...jag kunde fortfarande inte tugga på vänster sida men jag fick i mig maten till slut iaf.



Nu hoppas jag innerligt att jag blir frisk och slipper spola...

Kommentarer
Postat av: Anna

Förhoppningsvis hjälper penicillinet och du mår bättre om ett par dagar. Krya på dig!

2011-12-06 @ 21:06:58
URL: http://annasviktiga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0